W dniach 23-24 04.2018r. uczniowie klasy IIId gimnazjalnej Szkoły Podstawowej nr 1 w Mogilnie wraz z opiekunami: Małgorzatą Gumienną, Iwoną Ciesielską oraz Danutą Lorczak uczestniczyli w wycieczce do Wrocławia.

W poniedziałek wyruszyliśmy bardzo wcześnie, dzięki czemu o 11.30 byliśmy już na miejscu. Najpierw pojechaliśmy do Muzeum Narodowego, aby obejrzeć słynną „Panoramę Racławicką”. Po wyjściu z muzeum zwiedziliśmy Ostrów Tumski, następnie przeszliśmy słynnym mostem miłości w stronę Katedry. Po tym udaliśmy się w kierunku Starego Miasta   i rozpoczęliśmy poszukiwania wrocławskich krasnoludków. Zlokalizowaliśmy ponad 20 krasnali, w tym Więźnia, Głuchoniemego, Gołębiarza, Rowerzystę, Górnika i Słupnika. Pan przewodnik opowiedział nam o banku krasnali, o więzieniu, w którym było kiedyś przedszkole oraz o innych tajemnicach Wrocławia.

Wieczorem zaraz po przepysznej oraz obfitej obiadokolacji zakwaterowaliśmy się w hotelu, gdzie spędziliśmy wieczór na rozmowach, grach i zabawach.

Drugi dzień rozpoczęliśmy pysznym śniadaniem. Po wykwaterowaniu się zaczęliśmy zwiedzać miasto. Najpierw pojechaliśmy pod najwyższy budynek w mieście- Sky Tower gdzie wjechaliśmy bardzo szybką windą na jego 49 piętro, skąd oglądaliśmy przepiękną panoramę Wrocławia. Następnie udaliśmy się pod Halę Stulecia – jeden z nielicznych w Polsce obiektów światowego dziedzictwa UNESCO. Potem poszliśmy do Ogrodu Japońskiego, w którym podziwialiśmy piękne okazy bonsai oraz ogromne pomarańczowe karpie.

Ostatnim punktem naszej wyprawy była wizyta słynnym wrocławskim ZOO. Jego zwiedzanie rozpoczęliśmy od rewelacyjnego Afrykarium. Tam podziwialiśmy płaszczki, pingwiny, żółwia Stefana, krowy morskie, krokodyle, wielobarwne rybki oraz hipopotamy, które jak twierdził pan przewodnik są najgroźniejszymi zwierzętami Afryki. W szklanym tunelu nad naszymi głowami przepływały rekiny a my pozowaliśmy z nimi do zdjęć. Do domu wróciliśmy po 21.00 – szczęśliwi i pełni wrażeń. Bardzo chętnie wrócilibyśmy jeszcze do stolicy województwa dolnośląskiego.